קטגוריות: חשמלאי בבית, אמצעי בטיחות
מספר צפיות: 51473
הערות לכתבה: 10

בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק ב '

 

התחל את המאמר כאן - בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק 1.

בית פרטי וקוטג 'בטוחים בחשמלמערכת TN - C - S. בגירסה הסופית, יש לנו את הסכימה הבאה - ראה. איור 11 ואיור 12. התרשים מציג את הערכה המינימלית הנחוצה להגנה על ביתך. ממסר ה- ILV יגן על הבית שלכם מפני מתח ומתחים תחת כניסה. ואם אינך יכול להגן על עצמך מפני המתח המוגבר (לא סביר שבירת חוט ה- PEN), אבל מה לעזאזל לא מתלוצץ, והמתח התחתון תמיד יכול להתרחש, מה שמסוכן מאוד למנועים חשמליים. בנוסף, אם יש לך אלקטרונית UZO, אז עם מתח מופחת או חוט נייטרלי שבור בלבד, יתכן שהוא פשוט לא יעבוד ויצא מהבית ללא הגנה.

ה- RCD יגן עליך מפני מגע ישיר עם תיל הבמה, מפני זרמי דליפה העלולים לגרום לשריפה, וגם יכבה באופן מיידי את תחנת הכוח הפגומה (כאשר השלב ייסגר לתיק). המפסק יפקח על זרמי הקצר והעומס יתר ברשת.


לגבי הארקה מחודשת של חוט ה- PEN….

על פי ה- PUE, סעיף 1.7.61 "... הארקה מחודשת של מתקנים חשמליים עם מתח עד 1 קילוואט, המופעלים על ידי קווי תקורה, חייבים להתבצע בהתאם לסעיף 1.7.102-1.7.103." על פי p.1.7.102 "... וגם בכניסות קו התקורה למתקנים חשמליים שבהם הכיבוי האוטומטי משמש כאמצעי הגנה למגע עקיף, יש לבצע הארקה חוזרת של מוליך ה- PEN."

לפיכך, PUE מחייב אותנו להארקה מחודשת של חוטי ה- PEN בכניסה לבית עם מערכת TN-C-S. על פי סעיף 1.7.103, ההתנגדות להארקה מחדש בענייננו צריכה להיות לא יותר משלושים. קחו בחשבון שהתנגדות זו נמדדת כאשר חוט ה- PEN מנותק (כלומר מבלי לקחת בחשבון את כל ההארקה החוזרת החיצונית לביתכם - הארקה חוזרת ונשנית על קו התקורה). אם תחבר שוב את חוט ה- PEN מקו התקורה אל הארקה החוזרת שלך, ההתנגדות הכוללת צריכה להיות לא יותר מ- 10 אוהם (ראה סעיף 1.7.103).

מכיוון שאיננו יכולים להיות בטוחים כי כל ההארקות המחודשות נעשות בקו התקורה, יתכן כי ההארקה המחודשת שלנו היא היחידה בקו התקורה, כלומר עליה להיות פחות מ -10 אוהם. לכן יש להתמקד מייד בערך של לא יותר מ- 10 אוהם בקרקע רגילה (בחולי, לא יותר מ 50 אוהם) בעת ההארקה. נציגי חברות הדלק דורשים זאת גם אם יש לכם דוד גז.

מערכת TN-C-S

איור. 11. מערכת TN-C-S (לחץ על התמונה להגדלה)

מערכת TN-C-S על פי PUE 7.1.22

איור. 12. מערכת TN-C-S על פי PUE 7.1.22 (לחץ על התמונה להגדלה)


עכשיו בואו נעסוק בבחירת מפסקי החשמל.

ראשית עליכם להבין כי מפסק המגן המגן על שקעיכם לא אמור להיות גבוה מ- 16A, וכי זה שמגן על המנורות לא צריך להיות גבוה מ- 10A. למה? העובדה היא שכל מכשירי החשמל בהם אתם משתמשים בבית מחוברים לשקעים עם כבל, וכבל זה, על פי הנורמות, לא צריך להיות חתך רוחב של פחות מ- 0.75 מ”מ נחושת. הזרם המדורג עבור סעיף זה הוא 16A.

אם תגדיר את הפסק למצב של 25A, הוא יתחיל "לעשות משהו" רק בזרם של יותר מ 25A ואם 25A זרם יעבור דרך הכבל המדורג ל 16A, זה יגרום לו להתחמם, להמיס את הבידוד ובסופו של דבר לזרם קצר חשמלי בחוט והאש בבית. זה דומה למאורות, שכן על פי התקנים, כל החיבורים הפנימיים בהם חייבים להיעשות עם חוט נחושת עם חתך רוחב של לפחות 0.5 מ"ר. בחתך כזה, הזרם המדורג הוא 10A.


ובכן, תזכרו. מפסק ההפעלה לא יותר מ- 16A מגן על שקעים, ובנורות 10A. קדימה. יש לזכור כי מפסקי החשמל הם מסוג B, C, D. אנחנו רק מעוניינים בסוג B ו- C. מה זה?

סוג B הוא מפסק שמשבית את ההתקנה החשמלית בתוך 3 -5 1 לאום. בהתאם, סוג C נמצא בטווח של 5-10 ביום. באיזו זמן ספציפי תעבוד המכונה, עיין במאפייני ההגנה שלה. אבל אנחנו לא מעצבים, אז נעשה את זה יותר ויותר טוב מבחינת הבטיחות החשמלית.

לפי GOST, לפיה כל המכונות הללו מיוצרות, זמן התגובה שלה בגבול העליון (לסוג B הוא 5 אניnom, ולסוג C זה 10 אניnom) חייב להיות לא יותר מ- 0.1 שניות. ועל פי טבלה 1.7.1 של ה- PUE, זמן כיבוי המכונה על 220 וולט לא צריך להיות יותר מ 0.4 שניות. לשם מה נועד? מחקרים מדעיים מצאו כי חומרת ההלם החשמלי משפיעה הן על גודל המתח והן על הזמן בו הוא פועל על האדם. אם אדם, למשל, נגע בחלקים מוליכים פתוחים (HRE), שעליהם פתאום "התיישב השלב" (220V), אז יש להאמין כי אדם לא צריך להיות מלא אנרגיה במשך יותר מ- 0.4 שניות (עבור 220V), כלומר, זה יהיה בשבילו בטוח. זכרו - כתבתי למעלה שאגיד לכם כיצד להיפטר מלחץ המגע - זו בדיוק הדרך.

לכן, לא נשקול את מאפייני ההגנה של מכונות. העובדה שמכונה מסוג B עם זרם קצר חשמלי של 5 אנינקודה (מכונה מסוג C למשך 10 לאומי.) באופן מיידי (למשך 0.1 שניות) נתק את המתח, אנחנו די שמחים. נתמקד בזה.

קדימה. מסתבר שלפעולה מיידית של מכונה אוטומטית מסוג B במהירות של 16 אמפר, יש צורך בזרם שווה ל- 5x16 = 80 A, ולסוג C יש צורך בזרם של 10x16 = 160 A. ואיזה קטע של חוטים דרוש כדי להבטיח זרם כזה? בואו נספור קצת.

R = U / 1 = 220/80 = 2.8 אוהם

S = 0.0175xL / S מ"ר

נניח, למשל, מכונה זו מגנה על החיווט לשקע המותקן במרחק של 100 מטר. ואז S = 1.25 מ"ר. על פי ה- PUE, חתך הנחושת המינימלי של חוטי נחושת צריך להיות לפחות 1.5 מ"ר על פי תנאי חוזק מכני. לכן, הפיכת החיווט לשקע שלנו לחוט נחושת עם חתך רוחב של 1.5 מ"ר, אנו עומדים בדרישות ה- PUE ונגן באופן אמין על כל מה שנמצא באזור ההגנה של מכונה זו.

עכשיו קח מכונה 16 A, אך הקלד C, ובצע חישובים דומים. אנו רואים שבמקרה של מכונה מסוג B החיווט לשקע נמצא במרחק של 100 מ 'יכול להיות עשוי חוט עם חתך רוחב של 1.5 מ"ר, ועבור מכונה מסוג C, חוט עם חתך רוחב של 2.5 מ"ר. מ"מ בנחושת. מה הכי טוב לבית שלך - אני חושב שאתה יכול להבין את זה בעצמך. העיקר שתבין כבר את מהות הבעיה.


עכשיו בואו נדבר על בחירת RCD.

ככלל, איננו אנשים עשירים וקונים UZO מה שנקרא "אלקטרוני", כלומר אם הוא מקבל כוח (במקרה זה מרשת 220V עצמה), אז זה עובד ומגן על הבית ועל האנשים שלנו. ואם, למשל, יש הפסקה בחוט הנייטרלי ל- RCD עצמו, אז השלב ייכנס לבית, וה- RCD יהיה לא פעיל עם כל התוצאות הנובעות מכך. לכן אני ממליץ מאוד להתקין ממסר של ILV שיעקוב אחר צרות זו ואחרות. במידת האפשר, במקום RCD משולב (RCD פלוס מכונה אוטומטית בדיור אחד), עדיף לבחור RCD נפרד ומכונה אוטומטית, מכיוון שכאשר מכשיר RCD משולב, אי אפשר להבין מדוע הוא עבד - החל מעומס יתר, זרם קצר, זרם דליפה, סגירת פאזות לדיור HRE או HFC. עם מכונה נפרדת ו- RCD - הכל מתבהר מייד. יש לבחור RCD בזרם מדורג דרגה אחת מעל המכונה העומדת מולה

מכיוון שאנו שוקלים בניין מגורים רגיל, ולא אחוזה ענקית, אזי יש לקחת את ה- RCD בכניסה לבית בגובה 20 אמפר ויותר וזרם דיפרנציאלי של 30 אמא, זה מספיק כדי להגן על הבית שלך. עדיף לקחת את מכונת ההקדמה מאשר מוט אחד, אך דו-קוטבי למערכת TT ושלושה מוטים למערכת. TN-C-S (PUE 1.7.145).

מערכת TT

איור. 13. מערכת TT (לחץ על התמונה להגדלה)

אם אתה קורא בעיון את כל מה שנכתב למעלה, אתה יכול להבין בקלות גם את מערכת ה- TT. ההבדלים בין מערכת TN-C-S הם בכך שחוט ה- PEN אינו מופרד בכניסה למוליכי PE ו- N.מוליך ה- PEN ממלא כעת את התפקיד של מוליך ה- N בלבד (עובד אפס) ולכן הוא מחובר מייד למונה החשמלי.

עלינו לבצע את מוליך ה- PE בעצמנו על ידי ביצוע מכשיר ה- EARTHING באתר ומחבר אליו את אוטובוס ה- RE של מגן הקלט. מאוטובוס מטוס אחורי זה ניקח מוליכי PE לשקעים ובמידת הצורך, כמו במערכת TN-C-S. אבל במערכת TT יש בעיה אחת - אי אפשר ליצור זרמים גדולים להפעלת מכונות אוטומטיות בה. זה דבר אחד לסגור את השלב והחוטים הנייטרליים זה בזה, וזה די אחר להכניס את השלב לאדמה. גם אם אנו מייצרים מכשיר הארקה עם התנגדות של 10 אוהם, נקבל זרם של 220/10 = 22 A - זרם דל להפעלת המכונות, כך שעכשיו הם לא עוזרים לנו. מה לעשות?

כאן מציל UZO במהירות 30mA (0.03A). RCD כזה יעבוד עם זרם לכדור הארץ של 0.03A בלבד, כלומר בדיוק מה שאנחנו צריכים. הדרישות להתנגדות הארקה במערכת TT פחות מחמירות מאשר במערכת TN-C-S. מה המשמעות של פחות מחמירות? בואו נגלה את זה.

על פי PUE 1.7.59 במערכת TT, התנגדות הארקה צריכה להיות R s <50 / Id-R zp, כאשר 50 הוא מתח המגע הגבוה ביותר ב- HRE ו- HF Id -dif. זרם RCD R zp הוא ההתנגדות של מוליך הארקה מכיוון שהמרחקים בבניין המגורים שלנו הם קטנים, אנו יכולים לקחת Rzp = 0 ואז R z <50 / Id

בבית פרטי ישנם המון מקומות מסוכנים במיוחד - רחוב, סככות וכן הלאה, לכן לא נחסוך בטיחות חשמל ונקבל במקום 50 וולט 12 וולט. מ 12 וולט בהחלט לא יהרוג. ואז Rz = 12 / 1.4xId = 12 / 1.4x0.03 = 286 אוהם, כלומר, התנגדות הקרקע צריכה להיות לפחות 286 אוהם.

טיוטת העדכון החדש לתקן MES 60364-4-41 קובעת את הערכים המרביים לזמן התגובה של כיבוי אוטומטי במערכת TT. זה 0.2 שניות ב 120-230 וולט ו 0.07 שניות במתח של 230-400 וולט. RCDs מסוג A ו- AC מופעלים בזמן המצוין כאשר מופיעים זרמי תקלות אדמה בסינוסים (1z) Iz = 2 Id (עבור מתח 120-230) Iz = 5 Id (עבור מתח 230-400 וולט).

בזרמי תקלות אדמה פועמות, RCD מסוג A נמשך לזמן המצוין כאשר זרם התקלה שווה ל: Iz = 1.4x2 Id (במתח של 120-230 וולט) Iz = 1.4x5 Id (במתח של 230-400 וולט). ערך ההתנגדות המקסימלי בתנאים השליליים ביותר יהיה: 12 / 1.4x5x0.03 = 57 אוהם. זו ההתנגדות של מכשיר ההארקה ועליך לנווט. עם זאת, על פי החוזר מס '31.2012 "על יישום הארקה מחדש וכיבוי אוטומטי בכניסה של חפצי בנייה בודדים", ההתנגדות להארקה מחדש צריכה להיות לא יותר מ 30 אוהם. עם עמידות אדמה ספציפית של יותר מ -300 אוהם x מ ', מותרת עלייה בהתנגדות של עד 150 אוהם.


הכניסה לאספקת החשמל של הבניין

עכשיו בואו נדון ביתר פירוט כיצד לבצע נכון קלט מקו התקורה לבית. מרבית מבני המגורים אינם זקוקים לזרם עומס של יותר מ- 25 A (זהו כוח של כ 10 קילוואט) ואז אנו פונים ישירות לסעיף 7.1.22 של ה- PUE המפרט כיצד להיכנס במקרה זה. תיארתי את כל הדרישות של פסקה זו (וכמובן תקני PUE אחרים) באיור 14.

קלט מקווי תקורה עם זרם מדורג עד 25 A. על פי PUE 7.1.22.

איור. 14. קלט מקווי תקורה עם זרם מדורג עד 25 A. על פי PUE 7.1.22. (לחץ על התמונה להגדלה)

כל ההסברים הנדרשים ניתנים ישירות באיור, אז אציין את השגיאות הנפוצות ביותר במכשיר הקלט. הטעות המסוכנת ביותר היא לא להגן על החיווט עם הצינור למגן עצמו. זה לא נעשה כל הזמן, ולכן כל קצר חשמלי בקטע זה של החיווט, שגם בו אין הגנה, מוביל לריסוס מתכת חמה, והשריפה בבית כמעט מובטחת. וגם אם החיווט נעשה בצינור, אז לא כל צינור יעבור מבחן כזה. לכן, צינור המתכת צריך להיות בעובי דופן של לפחות 3.2 מ"מ (לענייננו).

טעות נוספת, אך לא כל כך ברורה - הדבר נעשה לעיתים קרובות על ידי כניסת SIP ישירות לבית למגן, מבלי לחתוך אותה בבידוד. כמובן שלשיטה זו יתרונותיה, אך אם חוטי הכניסה לבית אינם עשויים נחושת נחושת, לא גמישה, ולא מבודדת, בבידוד שאינו ניתן להתפשטות, לא עם תכונות יציבות אור, אנו לא ממלאים את דרישות ה- PUE. מה אני יכול לומר?

בדוגמה זו, הסניף והכניסה לבית מבוצעים על ידי SIP שניות 16 מ"ר. עם חתך כזה ועומס בבית עם זרם של פחות מ- 25 A, חוט הנחושת או האלומיניום כמעט ולא משמעותיים. העובדה ש- SIP גמישה לא נראית ספק, ואפילו עם חתך כזה.העובדה ש- SIP 4 מיוצר עם בידוד עם תכונות יציבות אור \, אותו דבר ברור. נותר רק מחוון אחד - הבידוד צריך להיות לא דליק, וזו הטענה החמורה ביותר. גם אם אתה מגן על החיווט בצינור - זו לא דרך החוצה, מכיוון שהשריפה היא מאוד מגוחכת.

כעת הופיע SIP5 ng במכירה - כלומר בבידוד לא דליק. אז נוכל לדבר על כניסה ישירה של חוטים מבודדים תומכים עצמית לבית, אם כי אנו עדיין מפרים רשמית את ה- PUE. המסקנה מכל זה ברורה מאליה - אין צורך לקחת סיכונים, הכל צריך להיעשות על פי כללי ה- PUE. אם אתה מעדיף SIP, אז עשה את החיתוך שלו בכניסה לבית ואז היכנס לבית עצמו וייצר קטע כבלים מסוג COPPER FLEXIBLE CABLE. לא פחות מ -4 מ"ר בבידוד דליק ללא-תאי עם תכונות יציבות אור ומונחות למגן בעמידה. צינור בעובי קיר של לפחות 3.2 מ"מ.


בסופו של דבר אנו שוקלים לאילו סכנות ניתן לצפות מ- OHL עצמו.

מצבי חירום VL

 

 

איור. 15. מצבי חירום בקווי תקורה

איור 15 מציג תחנת שנאי (TP) ממנה ניגש קו תא המטען של קו התקורה ומתוכו נובעים ענפים בכניסה לבית. בבית אחד s.TN-C-S מיוצר ובבית אחר s.T.T. מצבי חירום אפשריים בקו התקורה ממוקמים 1-4. חירום מספר 1 - המשותף לשני הבתים - הוא שבר בחוט ה- PEN בקו התקורה. חירום מס '2 הוא פריצה בחוט ה- PEN על הענף לבית (כלומר מהעמוד לבית). חירום מספר 3 - אי הארקה מחדש של חוט ה- PEN בכניסה לבית. חירום מספר 4 - שבר תיל אפס על סניף לבית.

אם ננתח מצבי חירום מס '1-4, ובלבד שהתקנו באופן מעשי מפסק, RCD וממסר ILV, אז: במקרה חירום מספר 1 במערכת TN-C-S, פוטנציאל גבוה אפשרי עם כשל בהארקה מחדש על ציוד החשמל HRE. אין סכנה כזו במערכת TT. במקרה חירום מס '2, מערכת TN-C-S אינה בעלת הגנת קצר חשמלי בחיווט. יש הגנה כזו במערכת TT. במקרה של תאונות מס '3 ומס' 4, הבית עם מערכת TN-C-S והבית עם מערכת TT מוגנים באותה מידה. מכל זה ניתן להסיק שמערכת TT היא הבטוחה ביותר.

בסוף המאמר אני רוצה להציע בסדר הדיון. בטח שמתם לב שבבנייני מגורים פרטיים PUE 1.7.145 מאפשר לכם לשבור במקביל חוטי PE, L ו- N. כמובן שניצלתי זכות זו ושיקפתי אותה באיור. ברור ומדוע הדבר הכרחי. זה טוב מאוד אם המכונה עצמה תנתק אוטומטית את כל החוטים בכניסה, כאשר המתח על חוט PE יעלה, למשל, ל -60 וולט.

בהמשך באיור אני נותן תרשים המאפשר ליישם זאת. התרשים מציג מפסק תלת-קוטבי, למשל BA47-29 וממסר PH47. המכונה מותקנת על הדינרק ולידה מותקנת בצד הממסר, הנלווה מכנית במכונה. אם אתה מפעיל עכשיו מתח של 230 וולט לממסר, אז זה יעבוד וכיבה את המכונה. בשלב הבא, אני כותב הכל בערך, מכיוון שצריך להביא את התוכנית לראש.

בסדר דיון

אנו חושבים כך. נניח שהממסר פועל במתח של 0.8x230 = 180 וולט (ניתן לציין אותו במדויק במהלך הניסוי). כאשר המתח על חוט PE עולה, למשל, עד 60 וולט, בין חוט ה- L לחוט PE יהיה 220 + 60 = 280 וולט. ואז 280-180 = 100 וולט, זה אומר ש 220-100 = 120 וולט <180 וולט והממסר לא יעבוד, ו 280-100 = 180 וולט = 180 וולט והממסר יעבוד.

באלכסון הגשר, הפעל את הטרנזיסטור. כאשר המתח בדיודת הזנר הוא 100 וולט (אנו בוחרים דיודה זנר ב 100 וולט), הטרנזיסטור ייפתח והממסר ינוע. המכונה תכבה ותשבור את מוליכי ה- L, PE וה- N ובאותה העת מעגל הכוח של הממסר עצמו ישבר.

המשך המאמר: בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק 3. הגנה מפני ברקים

ראה גם באתר elektrohomepro.com:

  • בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק 1
  • בית פרטי וקוטג 'אלקטרוספה. חלק 4 (סיום). דוגמאות לבחירת Y ...
  • בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק 4. הגנת יתר מפני מתח ...
  • בניין מגורים פרטי וקוטג 'אלקטרוסafe. חלק 3. הגנה מפני ברקים
  • מה שאתה צריך לדעת בעת התקנת RCD ומתקן הארקה בתוך ...

  •  
     
    הערות:

    מספר 1 כתב: | [ציטוט]

     
     

    בסוף המאמר אתה מסביר בבירור שהאמינות של מערכת TT גבוהה יותר. מדוע אם כן גדר ב- TN-C-S המורכב יותר ???

     
    הערות:

    מס '2 כתב: | [ציטוט]

     
     

    גאריק. אז דורש PUE 1.7.57 ו- 1.7.59

     
    הערות:

    מס '3 כתב: אלכסנדר (אלכס גל) | [ציטוט]

     
     

    באופן עקרוני המאמר נכון ומעניין. אבל יש לי כמה הערות.

    1. הכותב לא אמר דבר על ה- SPD. וזה נושא חשוב מאוד במקרה של בית פרטני המחובר לקו התקורה. אני חושב שזו מחדל. מההמלצות האחרונות בנושא זה, חוזר טכני מס '30/2012.

    2. המחבר הזכיר את מערכת ה- TT ואת החוזר הטכני מס '31/2012, אולם בכל זאת עזב את המלצתו בבחירת ה- RCD למערכת TT. החוזר ממליץ על RCD של 300mA, ולא 30, כפי שיעץ מחבר המאמר. ונראה לי שהחוזר מדויק יותר מהבחינה הזו. לצורך כיבוי אוטומטי בכניסה, בדיוק 100 - 300mA ייחשבו בו זמנית ככבאות אש.

    ברור כי 30mA אינו מספיק לבית מודרני רגיל עם ספק כוח תלת-תילי. עבור בית ישן שבו הרשת דו-חוטית - די בכך מכיוון שלא יהיו דליפות קבועות מהמתקע של מוצרי חשמל לאדמה. אבל אם יש הארקה, אז זרם הדליפה הכולל ממכשירי חשמל ביתיים עשוי להיות קרוב לזרם ההפעלה של ה- RCD. הרשו לי להזכיר לכם כי RCD של 30mA יכול לפעול בזרם של 15mA עד 30mA. כל מכשיר: מגן מתח, מחשב, צג, מדפסת, מיקרוגל וכו '. נותן דליפה סטנדרטית של 1.5-2.5 mA. לכן, עבור בית גדול, עדיף לחלק את העומסים למספר RCDs, לפחות לזוג.

    ובכן, ה- UZO המבוא בגודל 100-300mA יגן על כל הבית ומבטיח מפני פוזיטיביות כוזבות.

    3. משום מה כולם תמיד כותבים רק על הסכנה של מוליך PEN שבור. אני רוצה להוסיף שעבור מרבית ה- OHL זה אירוע נפוץ מאוד - חיבור של חוטים, הדבקה זה לזה. ואם סגירת מוליכי הפאז תביא לעיתים קרובות יותר להפעלת המכונה בתחנת השנאי, אז לכידות הפאזל עם אפס בקווי תקורה ארוכים יכולה להימשך שעות. ומצב זה אינו טוב יותר בתוצאותיו מאשר פירוט חוט האפס של קו התקורה, ולעיתים גרוע בהרבה.

    לא נדרשים אמצעים נוספים כדי להגן מפני זה, כל אותם ממסר מתח ומערכת TT עם הארקה משלה.

    4. לגבי מערכת TT. העובדה שהאמינות של מערכת TT גבוהה יותר היא תפיסה שגויה. באופן כללי, מערכת TN-C-S אמינה יותר מכיוון שההגנה בה עובדת עם זרמים קצרים עם קצר חשמלי, שקל יותר לבנות אותם מחדש. מעקב אחר mA קשה מעט יותר, מכשירים כאלה רגישים לפעמים להפרעות, הפרעות ומועדים לחיוביות שגויות.

    אך במקרים מסוימים, ההגנה ב- TN-C-S אינה מספקת אמינות כזו, מכיוון שהיא אינה מספקת את הביצועים הנדרשים. קווי תקורה בסגנון ישן עם חוטים שאינם מבודדים הם בדיוק מקרה כזה. כאן, ה- CT הוא הדרך היחידה לכבות במהירות, להיפטר מהמתח בגוף המכשיר המחובר למוליך ה- PEN של הקו. זה יעזור להיפטר מהזרם הקצר בקו התקורה, שיכול לנקז דרך הקלט שלך, להארקה מחודשת של מוליך ה- PEN בכניסה לבית. האם אתה זקוק לזה כדי שהקלט שלך יהיה טעון בזרם כזה עם הארקה חוזרת ונשנית על קו התקורה עצמו?

    אך ל- TT יש את החסרונות שלו, למשל, היכולת לשאת מתח גבוה כאשר הוא מקוצר אל הדיור בצד המתח הגבוה של ה- TP.

    במקרה זה, המתח באובייקט עם הארקת CT בין האדמה והפאזה שלו יכול להגיע לכמה קילוולט. האם בידוד המכשיר יעמוד במתח כזה? כן, מקרה כזה הוא הרבה פחות סביר מפריצה או מעבר אפס עם שלב בקו התקורה, אך עם זאת זה אפשרי ונחשב לאחד החסרונות העיקריים של מערכת ה- TT.

     
    הערות:

    # 4 כתב: | [ציטוט]

     
     

    אלכסנדר תודה על הביקורת. אני אענה לפי הסדר.
    1. SPD אדון במאמר חדש.
    2. במרכז הקניות ..... כתוב עד 300 מיליאמפר, לא 300 מיליאמפר. אז אתה צודק לחלוטין.
    3. כאשר חוטים שלב וחוטים ניטרליים יחד על קו התקורה, אם ההגנה על ה- TP לא עובדת, בכניסה לבית יהיו במקרה הפחות שני שלבים מנוגדים או שני שלבים בעלי אותו שם. ואז זה יעבוד כשכתבתי את ממסר ה- pH וכיביתי את הבית שלנו. זרם התקלה בהארקה מחדש עדיין לא יהיה גדול וזה לא נורא, יתר על כן, תאונה כזו מורגשת מייד לכל הרחוב והיא תיפטר במהירות.
    4. אז כתבתי ש- s.TT עדיף על s.TN-C-S - זה תקף כאשר משווים בין שתי המערכות בתנאים נתונים שווים. במציאות, תנאים אלה אינם שקולים, לכן, על סמך תנאים ספציפיים, אתה צריך לבחור מה יהיה טוב יותר.
    5. סגירת חוט המתח הגבוה לקרקע מתחנת השנאי תגרום לניווט MTZ במתג מתג של 10 קילוואט, ומזין המתח הגבוה ינותק. גם אם זה לא קורה, הזרם הבסיסי לאדמה אינו מתפשט ברחבי הכפר, אלא מוגבל לקרקע מקומית בתוך ה- TP. מסיבה זו, שום זרם מהאדמה לא ייכנס לביתנו.
    בברכה, מירונוב ס

     
    הערות:

    מס '5 כתב: אלכסנדר (אלכס גל) | [ציטוט]

     
     

    ציטוט: מירונוב ס
    במרכז הקניות ..... כתוב עד 300 mA, לא 300mA.

    אתה צודק, פשוט :) אתה צריך לקחת בחשבון את הפתק לפריט זה:

    הערה התקנת RCD עם זרם נסיעה דיפרנציאלי של עד 300 mA בכניסה היא חובה ועם נקודת מבט של הבטחת בטיחות אש.

    אילו RCDs מותקנים בכניסה לבית מבחינת בטיחות האש? רק 100-300mA. בנוסף, במשך כשנתיים, בכתב העת NET, בעת תשובה לשאלות מסוג זה, דיברו נציגי Rostekhnadzor באופן ספציפי על RCDs במהירות 300mA, ללא "לפני". דרישה דומה קיימת באוסף החוזרים הטכניים 2004-2006. עם הערות של AA Shalygin, המהדורה לשנת 2007 של מכון האנרגיה והכלכלה במוסקבה. אז נכון יותר לדבר על RCD על זרמים דיפרנציאליים גדולים.

    בשאלה השנייה הכל נכון. אך העובדה ש"תאונה כזו תיראה מיד לכל הרחוב "ניתנת במחלוקת דיה, וחוץ מזה, ידע כזה לא יביא שום הקלה אם אין LV או אם הוא" מקורקע "ממוליך ה- PEN. עם קצר חשמלי, המתח ברשת בשלב אחד עולה על 300 וולט וקרוב לאפס במעגל הסגור. ובכן, באפס זה יהיה רחוק מאפס :). הזכרתי זאת רק מכיוון שזה קורה בקו התקורה לעתים קרובות יותר מפריצת אפס, אך עם אותה תוצאה.

    ציטוט: מירונוב ס
    קיצור חוט המתח הגבוה לקרקע מתחנת השנאי יגרום ל- MTZ לנסוע במתג מתג של 10 קילוואט, ומזין המתח הגבוה ינותק.

    אתה טועה כאן. תקלת אדמה חד-פאזית בקו 10kV אינה מצב חירום קריטי ואף פעם לא נכבה. במקרים כאלה, ממסר איתות מופעל במתג 10kV, והקו ממשיך לפעול במצב רגיל, אין לו כמעט השפעה על הצרכן 0.4kV. זהו אחד היתרונות של ניטרל מבודד, בו החיפוש אחר נזק מתרחש מבלי לנתק את הצרכן. השבת רק בזמן החיסול.

    ביחס לעובדה ש"זרם תקלות זורם ברחבי הכפר. " יש גם טעות. אל תשכח שלא מדובר בשלב ניטרלי ארצי, אלא מבודד. ו"התפשט ברחבי הכפר "לא יהיה לה חשק :). פשוט המקרה הזה הוא נדיר באמת בפועל, בדרך כלל קצר הקצרה של שלב אחד הופך במהרה למתח שלב ואז ההגנה בקו 10kV כבר ממש עובדת. אף על פי כן, בתרגולתי זה קרה.

     
    הערות:

    מס '6 כתב: | [ציטוט]

     
     

    יום טוב!
    בעירנו מכירות אנרגיה מחייבות התקנת מטרים על מוטות מול בית פרטי. כיצד לארגן את תרשים החיבור. שלושה שלבים והנייטרלים מהחוטים מהעמודה דרך מכונת ההיכרות מחוברים לדלפק במגן שעל העמוד. שלושה שלבים מהמטר והנייטרלי מהעמוד מוט מחוברים ללוח החלוקה בבית. ישנו מעגל הארקה בסמוך לבית בקרבת המרכזיה בבית.ושאלה נוספת היא שעדיף לשים ממסר ניטור מתח תלת פאזי עם ניטרל משותף או להגדיר את ה- LVR בנפרד לכל שלב והאם יש צורך להפריד בין הנייטרלים לשלבים או להשאיר את הנייטרל המשותף לכל השלבים? תודה מראש.

     
    הערות:

    מס '7 כתב: | [ציטוט]

     
     

    שלום. אנו זקוקים לכיבוי זמני של מכשיר RCD זה, כיצד ניתן להשיג זאת מבלי לשבור את החותם. האם ניתן לתקן את המנוף באמצעות סרט - כ 10 דקות בכל שבוע. או על מה אתה ממליץ. תודה מראש על תשובתך. אלנה.

     
    הערות:

    מס '8 כתב: | [ציטוט]

     
     

    שלום אנא ספר לי אם האמבטיה ממוקמת 40 מ 'מהאחסון, האם ניתן להשתמש באחסון זה, או האם יש צורך להתקין אחסון נוסף במיוחד לאמבטיה?

     
    הערות:

    מס '9 כתב: | [ציטוט]

     
     

    שלום. יש לי את השאלה הזו. אצלי בבית יש כניסה תלת פאזית, מותקן ממסר מתח ABB עם שליטה ניטרלית. הארקת TN-C-S. במקרה של הפסקה נייטרלית, האם ממסר המתח לא ייקח את לולאת האדמה שלי לאפס וינתק את הקו?

     
    הערות:

    # 10 כתב: | [ציטוט]

     
     

    שלום. יש לי תגובה - בתרשימים של איורים 12 ו -13, ה- HROs מחוברים ל- OSUP בסדרה. זה לא נכון, זה הכרחי במקביל.

    והשני - בעיר שלי המצב זהה לתאר קונסטנטין, כלומר יש מכונת היכרות לדלפק ושני חוטים הולכים לבית. איך במקרה זה לארגן את הפרדת האפסים ?? בכל המסמכים זה נעשה לפני הדלפק, אך האם ניתן לבצע את ההפרדה אחרי הדלפק ?? לא איפה זה לא כתוב. והאם אני עדיין יכול לטחון אפס אחרי הדלפק ??